Маскарад / Masquerade (1988)

“Masquerade” (1988) — фільм змішаних жанрів і таких самих вражень від перегляду, в якому чергуються відверто нудні мелодраматичні моменти та прийоми непоганої детективної історії на фоні любовних багатокутників. Кіно виробництва США 80-х, але на початку візуально і стилістично може нагадувати європейське кіно про Французьку Рив’єру.
Одразу кидається в очі ностальгійна зернистість картинки, автомобілі із квадратною решіткою радіатора, справжні натурні зйомки хоч і обмежені узбережжям острова Long Island. І актори… Такі справжні та, не побоюсь цього слова, натуральні (в окремих сценах це особливо добре помітно). Але в деяких глядачів серденько може тужливо щеміти, коли вони побачать як донька американського(!) мільйонера їздить між власними маєтками на Peugeot 505 Wagon…
Не зважаючи на назву, у фільмі “Маскарад” ніхто не наряджається в маскарадні костюми як у To Catch a Thief (1955)
Акторський склад досить скромний, представлений зірками середньої величини, хоча і відомими у певних колах:
- Meg Tilly — ідеально втілила образ юної, недосвідченої, а тому вразливої леді із величезними успадкованими статками
- Rob Lowe — майже із модельною чоловічою зовнішністю, в окремих моментах нагадує чи то Alain Delon, чи молодого David Hasselhoff
- Dana Delany — виглядає якось непомітно і ще прозаїчніше ніж в HouseSitter (1992), в цій ролі другого плану вона практично не запам’ятовується
- Kim Cattrall — найяскравіша акторка у даному переліку, зірка культової “Police Academy” (1984), завдяки ефектній зовнішності якої увесь фільм світиться принципово по-іншому
Суміш декількох неблизьких жанрів дозволяє розділити стрічку на умовні окремі частини:
- мильна опера — сюжет нагадує у кращому випадку “Dynasty” (1981-1989), а в гіршому — “Los ricos tambien lloran” (1979-1980), де “вони один одного кохають, але не можуть бути разом бо є 100 причин, а дружина мільйонера спить з конюхом” і т.п.
- поліцейський процедурал — у якому хронологія подій та речові докази не сходяться; задум викликає інтерес — є пара гарних твістів з акцентом на старих фотографіях (правда розкладених не на столі, але це ні на що не впливає)
- напружений трилер — із широким спектром непростих емоцій, який рятує все, що було перед цим і вселяє надію в людей, які можуть стати кращими в процесі свого життєвого шляху
У досвідчених шанувальників детективів були виникли питання по відбитках пальців на місці злочину, але із розвитком сюжету вони втратили свою актуальність
Загалом, “Masquerade” не пропонує глядачеві нічого нового: в юному віці правильний вибір дуже рідко хто робить через незрілі пріоритети і зовнішній тиск, з чого народжується більшість життєвих проблем.
Слоганом до фільму пропонується цитата: “Я заміжня, а в неї — 200 мільйонів доларів”
“Masquerade” — сумне кіно про час, коли в людей було людського більше, не розважає і не веселить, а якщо прибрати емоційний фінал — то воно ще й дуже середнє як з драматичної точки зору, так і детективної. Після перегляду виникає радісне відчуття: добре, що ми живемо в часи морального нігілізму і в ньому немає місця сильним щирим почуттям, а тому їм нічого не загрожує.