Червоний кут / Red Corner (1997)

“Red Corner” (1997) — судова процесуальна драма про безнадійне протистояння невинного громадянина США і свавільної авторитарної диктатури КНР, у якій життя однієї людини чи її правА нічого не варті. У фільмі чудово використано сюжетний прийом, коли однозначно визначена на початку ситуація поступово змінюється докорінно, завдяки багатьом маленьким крокам однієї із сторін. Перша половина двогодинного хронометражу досить нуднувата і затягнута в частині діалогів та емоцій, але друга значно динамічніша — сповнена інтригуючої напруги та навіть елементів екшену.
Зйомки відбувались переважно в США, окрім кількох сцен у Пекіні. Важко уявити ЯК компартія дозволила б створення подібного фільму на власній території ще й у 1997 році. Акторський склад скромний, хоч у певних колах досить відомий:
- Richard Gere — компліментів не потребує
- Bai Ling — справжня зірка, яка має переконливу фільмографію із середини 90-х аж до сьогодні; хоча суб’єктивно її набагато приємніше бачити в ролі скромної розумної адвокатологині для Richard Gere, ніж розпусно-небезпечної гангстерологині для Frederic Diefenthal у “Taxi 3” (2003)
- James Hong — жива легенда кінематографу, який на екрані з 1950-х, знімався у всіх жанрах: від серіалу “Kung Fu” (1972-1975) до озвучення “Kung Fu Panda” (2008); але найбільш неочікуваною була його епізодична поява у The Big Bang Theory (2007-2019)
Навряд чи сам фільм можна віднести до переліку видатних або обов’язкових до перегляду, він скоріше дуже непоганий у своєму жанрі. Глядачеві зі стажем важко повірити, що досвідчений міжнародний дипломат міг так необережно себе поводити в тоталітарній мілітаризованій східній країні. Так само, дуже неправдоподібно виглядають практично слідчі дії, під час засідання суду, перед очима партійної верхівки КНР. Але кіно не про це, а про те, що корупція — явище непов’язане із державним устроєм чи формою правління, вона лише може набирати різних форм і проявів.
“Red Corner” — якісний продуманий фільм 90-х, сповнений доречного драматизму, моральних сентенцій, правильних рішень, шляхетних вчинків — всього того, чого не вистачає сучасному кінематографу, а може і не лише йому…